Pomysł na Ryż

Dzisiaj będzie lekkie, pyszne danie.

Składniki na dwie porcje:
  • 200 gram brązowego ryżu
  • 1 czerwona papryka
  • 1/3 paczki szpinaku w liściach (chyba, że mamy świeży)
  • 1/2 kostki tofu wędzonego
  • 2 ząbki czosnku
Do sałat:
  • rukola
  • zielona sałata
  • natka pietruszki
  • zielony ogórek
  • olej
  • ocet winny
  • sól
  • pieprz
  • sok z cytryny 
  • cukier
Ryż gotujemy wg instrukcji podanej na opakowaniu. Ja wrzuciłam 200 gram do dwóch litrów gotującej się, osolonej wody. Ryż gotujemy 35 minut. W połowie gotowania dodajemy do niego startej/posiekanej czerwonej papryki. Po upływie czasu odcedzamy z nadmiaru wody.

Na patelni podsmażamy szpinak, dodajemy do niego wyciśnięty/posiekany czosnek, wkruszamy nasze tofu i przyprawiamy (ja dałam ,,przyprawę do ryb" i już nie soliłam, bo sól jest w jej składzie).

 Do zieleniny robimy dressing:
  • 3 łyżki oleju
  • 1 mała łyżka octu z białego wina
  • sok z plastra cytryny
  • odrobina soli, pieprzu i cukru do smaku 
Sałaty targamy, ogórka kroimy w cieniutkie plasterki i mieszamy z naszym dressingiem.

Wszystko razem wygląda tak:




Smacznego!

Komentarze