Surówka z cukinii

Do niedawna cukinie w domu wykorzystywałam głównie do kotletów lub leczo. Raz zaszalałam i owijałam plastrami cukinii ziemniaczany farsz. Ale niedawno to warzywo zaczęło się przewijać u różnych znajomych na surowo.
Zbliżała się impreza,więc postanowiłam się zmierzyć z cukiniową surówką. Wygrałam, wyszło bardzo ciekawie i oryginalnie.


Do surówki potrzeba:
  • jednej młodej cukinii
  • trzech, czterech małych cebul
  • ząbka czosnku
  • oleju lnianego (może być zwykły rzepakowy, bądź oliwa z oliwek; co kto lubi, co kto ma)
  • soku z połówki, lub ćwiartki cytryny
  • soli i pieprzu do smaku
Cukinie obieramy i kroimy. Najpierw w ćwiartki, a potem w cieniuteńkie plastry. Idealnie nadaje się do tego obieraczka do warzyw. Jeśli cukinia ma już pestki to wykrawamy je, bo zdecydowanie zepsują nam danie.
Cebulę obieramy, przekrawamy na pół i kroimy cieniutko. Dodajemy do cukinii. Dolewamy wybranego przez nas oleju, oliwy, dodajemy wyciśnięty/utarty ząbek czosnku, skrapiamy wszystko sokiem z cytryny, przyprawiamy solą i pieprzem.

Po przemieszaniu wszystkich składników przekładamy je na salaterkę i dekorujemy. Ja na stanie miałam pomidora i świeżego ogórka:


To wszystko.
Smacznego :)


Komentarze

  1. Wspólnota Mieszkańców Wszechświata

    Tu jest Twoje miejsce
    tu jest Twój dom
    tu jesteśmy my
    Tu jest pole do obsiania
    tu siej życzliwość
    tu zbierzesz obfity plon
    tu spełni się Twój sen...

    Spójrz w niebo...
    gdzie znajdziesz piękniejszy dach?
    Spójrz na łąkę...
    gdzie znajdziesz piękniejszy dywan?
    Spójrz na siebie...
    gdzie znajdziesz cudowniejszą istotę?
    Popatrz na mnie
    gdzie znajdziesz przyjemniejsze towarzystwo?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz